chestii-trestii

EXPERIMENT ECONOMIC

Faptul că în România mâncarea este scumpă, îl ştie toată lumea. Faptul că în România nu există reduceri şi promoţii reale, de asemenea este ştiut. Dar am vrut să fac un experiment în weekend, să văd care sunt economiile pe care le poţi face dacă cumperi numai produse de la promoţii.

Hypermarket-urile atacate au fost Billa, Cora, Lidl şi Auchan. Le-am ales pe acestea pentru că sunt locurile pe care le frecventez cel mai des. Mai trec şi pe la Mega Image, dar acolo oricum e scump şi nu prea au promoţii. La Carrefour, Real şi Kaufland ajung mult prea rar pentru că nu îmi sunt în drum, iar la Metro şi Selgros nu merg niciodată.

Concluziile sunt dezamăgitoare. Din fiecare magazin nu am putut să îmi iau decât câteva produse. Pentru că, evident, nu m-am dus să cumpăr tot ce era la ofertă, ci numai produse de care aveam nevoie. Deci nu am luat nici delikat, nici mâncare pentru pisici ori spumă de ras…

La Billa reducerile sunt mici, de ordinul zecilor de bani, maximum un leu. Semnalizarea produselor la promoţii este însă destul de satisfăcătoare. Totuşi, economia pe care am făcut-o la cele 8 produse pe care le-am cumpărat a fost de doar 15%.

Următoarea oprire a fost la Cora unde, deşi erau o grămadă de promoţii, puţine erau etichetele care marcau şi preţul vechi, pentru a şti cât economiseşti. Asta, evident, dacă este un preţ real şi nu doar o şemecherie de marketing în care să pună un preţ tăiat mai mare decât cel de obicei, iar aşa-zisa promoţie să fie fix la acelaşi preţ ca şi în alte zile. Aici reducerile erau ceva mai considerabile şi am economisit un total de 19%.

Apoi mi-am continuat drumul către Lidl unde, deşi nu am cumpărat prea multe produse, am fost cel mai mulţumită de toate aspectele de care am ţinut cont în acest experiment. Reducerile erau consistente şi foarte bine semnalizate la raft. Iar economia pe care am făcut-o a fost vizibilă: 28%!

Ultima oprire a fost la Auchan unde nu am putut să-mi testez abilităţile de economisire pentru că, deşi etichetele galbene promoţionale îţi agresau retina de peste tot, pe nici una nu era trecut preţul anterior. Deci habar nu am cât am „salvat” din acea sesiune de shopping. Ce ştiu, însă, este că aici toate preţurile sunt considerabil mai mici decât la alte hypermarket-uri, indiferent dacă produsele sunt în promoţie sau nu. Ceea ce nu am calculat însă, este câţi bani dai pe benzina până acolo…

Concluzia e că dacă nu-ţi permiţi să-ţi cumperi ce vrei când vrei şi de unde vrei, alergatul după promoţii nu te duce prea departe şi nici nu îţi poţi construi un meniu întreg de la reduceri.

Leave a Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.