Nu, BMW-ul nu a scos o nouă maşină-amfibie, dar se implică în tot felul de activităţi extra-rutiere. Cel mai recent, a fost partener în organizarea unei regate de yahturi pe Marea Neagră. Iar eu, alături de alţi jurnalişti, am fost invitată weekend-ul trecut la Mangalia să particip la plimbarea pe mare cu velierele şi la plimbarea pe şosele cu maşinile.
Când vine vorba de litoral, soare şi ieşiri pe mare, eu sunt prima care spune prezent, deci, chiar dacă mă operasem de două zile (la umăr, ca să îmi scot sârmele montate cu mai bine de jumătate de an în urmă), am plecat spre Mangalia ca să profit de trei zile de relaxare la mare. În avanpremiera regatei s-a desfăşurat şi prima Cupă BMW a Presei la Yachting Offshore, o iniţiativă a BMW România şi Yacht Club România, cu sprijinul Nautic Life. Pentru aceasta, cu o seară înainte de plecarea la mare, am avut o sesiune de instructaj la Nautic Life, unde am învăţat cum stă treaba cu bărcile cu pânze, ne-am familiarizat cu termenii şi am primit un minim instructaj de folosire a bărcii. Echipa din care am făcut eu parte s-a clasat pe locul doi. Din trei. Mai fusesem acum doi ani pe un velier, ceva mai mare, şi nici atunci nu fusesem cine ştie ce impresionată de el. Acum, însă, când am făcut parte din aşa-zisul echipaj şi am înţeles mai bine cum stă treaba la capitolul bărci cu pânze, continui să-mi păstrez părerea.
Spun „aşa-zisul echipaj” pentru că noi, jurnaliştii, am fost mai mult balasta, care fugea de pe o parte pe alta a bărcii atunci când era nevoie, adică la schimbarea direcţiei velelor. M-am jucat puţin şi de-a timonierul, în afara concursului, şi asta mi-a plăcut. Însă rămân la părerea mea: îmi plac mai mult bărcile cu motor decât cele cu pânze.
În rest, experienţa a fost una foarte plăcută, relaxantă şi cu tot confortul asigurat de drumul Bucureşti-Mangalia la volanul unui BMW Seria 5.
Foto: BMW România