De când lucrez la Trends HRB am ocazia mult mai des să intru în contact cu industria de ospitalitate și culinară din România și chestia asta nu poate decât să mă bucure. De exemplu, acum o săptămână „am muncit” (am pus ghilimelele pentru că a fost de fapt o plăcere să fiu acolo) toată ziua la evenimentul revistei, Taste Ambassadors.
Despre evenimentul Taste Ambassadors
Expozanți veniți să își prezinte oferta și să facă networking au încadrat sala de evenimente de la Radisson, iar ceea ce pregăteau ca să își demonstreze calitățile a învăluit încăperea în mirosuri răvășitoare, care apăsau instant butonul reflexului salivar. De la chef Sissoko care gătise pentru standul Albalact am încercat un quiche minunat. Două standuri mai încolo am descoperit noul sos Tabasco Chipotle, foarte aromat și nici pe departe atât de picant pe cât se speriaseră reprezentanții când m-au văzut cât torn pentru degustare. De la Food Development Company am gustat un fel de murături în sos de muștar, de la brand-ul Pivnița Bunicii, disponibil în Mega Image, ocazie cu care și-au mai câștigat un client. Cam astea au fost produsele care mi-au atras atenția în mod special. Și niște vin. Însă expozanți au fost mult mai mulți și clar targetați către cei prezenți.
Mijlocul sălii a fost rezervat scaunelor pentru public, acolo unde cei peste 400 de participanți (chefi, proprietari de restaurante și hoteluri, directori de food & beverage, oameni din industrie) puteau să stea pentru a urmări reprezentațiile de pe scenă. Ceea ce am făcut și eu de câte ori am avut ocazia.
Și asta pentru că pe parcursul întregului eveniment chefi bucătari sau patiseri cu un cuvânt de spus au urcat pentru demonstrații, sfaturi și păreri pe scena amenajată în sală. Unii mai interesanți, alții mai puțin, unii mai obișnuiți să vorbească în fața unui public, alții mai puțin, unii mai pe gustul meu, alții mai puțin. Dar, cu acest mix de personalități am plecat de acolo o câteva pagini de notițe pentru cultura mea generală și gastronomică. Informațiile au fost și ele targetate către participanți, deci nu a fost o reprezentație pentru publicul larg.
În semn de respect pentru munca lor, pentru experiența acumulată și pentru ceea ce au prezentat pe scenă, mă înclin în fața Anei Consulea, Nico Lontras, Vova, Mihai Neacșu, Adi Hădean, John Menumorut, Ioan Florescu, Răzvan Alexandru, Ștefan Popescu, Giuseppe Ipsaro, Emanuel Mocan, Ciprian Zobuian, Cătălin Jernoiu și Joseph Hadad.
Cu ce am plecat de la Taste Ambassadors
Nu, nu am luat după mine nici o bucată de prezidiu, nici un privat chef, ci am plecat de acolo cu multe informații și cu entuziasm. Am pus, de exemplu, deja în practică unele din cele aflate. Ieri am realizat un macrou crud uscat delicios după rețeta lui Nico Lontras.
Și am aflat tot felul de lucruri interesante. Cum ar fi unul din motivele pentru care carnea gătită sous vide este mai gustoasă: vidul forțează baițul în care a fost ținută carnea să intre mai bine în fibră. Iar de la Adi Hădean am aflat o rețetă foarte bună de piure de legume. Ei bine da, piureul de legume nu înseamnă doar legume fierte în apă cu sare și pasate!
De fapt, de la chef Hădean am aflat cele mai multe informații. A fost de departe cea mai închegată și complexă prezentare, dincolo de abilitățile sale clare de vorbitor. De aia am și ținut ca fotografia de Instagram de la eveniment să fie cu el. Mastercheful a ținut, aș putea să-i spun, chiar un workshop despre plating-ul pentru farfuriile de la evenimente cu mulți participanți și a pregătit pentru demonstrație vită și cotlete de miel, pe care le-a așezat extrem de elegant în farfurii arhitecturale.
Cam ăsta a fost din punctul meu de vedere evenimentul Taste Ambassadors din acest an. Acum aștept cu nerăbdare următorul eveniment al revistei, ce va avea loc la toamnă. Dar până atunci, trebuie să mă pun pe experimentat biscuiții făcuți cu făină de măsline, după propunerea lui chef Ioan Florescu…