Vineri după-amiază am fost invitată de prietena Andreea Inankur, aka DaDaMoDa la un fel de conferinţă. Toată povestea mi s-a părut foarte interesantă. După ce am ajuns acolo şi am aflat exact despre ce e vorba. Pentru că proiectul nu este bine marketat. Chiar dacă este vorba de un concept adresat unui target de nişă. Dar, să mă explic. Un grup de tineri care activează în domeniul modei, sub atenta coordonare a doamnei lector universitar Ioana Avram s-a constituit în ceea ce se numeşte I-DeaGrup, o asociaţie care vrea să reunească profesionişti din domeniul modei care să îi ajute pe debutanţi să se descurce în această junglă aproape virgină a modei româneşti. Grupul aduce periodic profesionişti în fashion, care să le povestească studenţilor ce şi cum şi care să le arate că moda nu înseamnă doar designer vestimentar, ci mult mai multe profesii: marketing, PR, fotograf, stilist, jurnalist de modă, critic de modă, textilist, etc. Problema este că aceste miniconferinţe se ţin într-un miniworkshop de la Hanul cu tei, un loc şic, dar extrem de mic. Bine, pe dimensiunea publicului prezent. Dar este păcat pentru că un asemenea proiect ar trebui să se desfăşoare cel puţin într-o aulă plină ochi din cadrul Universităţii de Arte Plastice, aşa cum se întâmplă cu diferite conferinţe ţinute pentru studenţii din ASE.
Săptămâna trecută, vorbitoarele au fost Andreea Inankur şi Adina Necula. Prima, amica mea care îşi petrece iernile pe malurile Mediteranei (I hate her!), este omul din spatele blogului DaDaMoDa şi managening partner al agenţiei de comunicare online în domeniul modei, Ponitail. Asociata ei în acest demers temerar este Adina Necula, proprietară şi ea de blog şi stilist pentru HotCity. Ele au vorbit frumos şi profesionist despre ceea ce fac, iar studentele prezente chiar s-au arătat interesate. Bravo pentru toată iniţiativa!

