când îi chinuie talentul

PUBLICITATE

Am lucrat o singură dată la conceperea unei reclame care nu a prea fost difuzată. Aşa că ştiu munca titanică din spatele unei astfel de acţiuni. Aşa că apreciez cu atât mai mult ideile geniale care stau la baza promovării unui produs. Aşa că m-am hotărât să fac o listă cu reclamele care mi se par cele mai bune de pe tv-urile româneşti în această perioadă. Fără o ordine anume, fără a face un top, doar le nominalizez.
*Toate reclamele la CEC Bank – au acea nostalgie care merge la suflet.
*HP Notebook – cea cu Coelho – pentru că are o anume poezie şi este compactă, unitară.
*Giusto – este genial realizată întâlnirea între cele două familii ale căror copii sunt pe cale să facă copii.
*Matache Măcelaru’ – mai bun decât cel care îl interpretează pe măcelar este cel care îl interpretează pe client şi cred că deja faimoasa lui expresie „Pentru de dimineaţă” o să rămână în antologie precum cea cu „V-am prins, vrăjitoarelor!”
*Orange – în general reclamele lor sunt bune, dar cea în limba engleză, a poetului urban, este o altă reclamă de corazon.
*Nokia – tot o reclamă de corazon, cu o anumită atmosferă este pentru mine cea despre telefonul altei persoane pe care îl găseşti uitat pe cine ştie pe unde. Te-ai uita în el?
*Toate reclamele Doncafe – sunt pe de o parte cele cu combinaţii ciudate şi pe de alta, cele de amor. Ambele categorii sunt foarte bine făcute pentru segmentul pe care îl targetează.
*Prigat Activ – mă refer aici la reclama cu mâţa nebună, care e genial făcută.
*Orbit – deşi nu prea des difuzată, reclama cu înghiţitul muştei şi concluzia că ai uneori parte de gustări neaşteptate este extrem de amuzantă.
*Banca Transilvania – ai zice că o bancă, adică o instituţie serioasă, trebuie să aibă o carte de vizită la fel de serioasă; dar vorbim aici de o bancă românească, deci provenită dintr-o cultură de circ, fapt pe care creativii agenţiei care au creat-o l-au exploatat. Şi au imaginat zânele creditoare. Foarte tare!
*Aspiratoarele Zelmer – habar nu am cât de bun este produsul, dar modul de prezentare este genial. Mai că îţi vine să dai fuga la magazi să îţi achiziţionezi unul.
*Kamarad – aşa cum am mai scris aici, o altă poşircă ce are o reclamă genială. De aici se desprind două concluzii: ori în agenţiile mici sunt nişte creativi geniali, încă nevânaţi de marii rechini, ori alcoalele ieftine produc o grămadă de bani astfel încât să îşi permită să plătească ce-i mai bun din publicitatea românească.

1 Comment

Leave a Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.