chestii-trestii

CUM E SĂ CONDUCI ÎN ORB

Acum vreo două săptămâni aveam ocazia, datorită celor de la Essilor, să văd ce înseamnă să conduci în orb. Ei bine da, am condus legată la ochi și ghidată de copilot, iar experiența a fost foarte interesantă.

Essilor este lider mondial în domeniul lentilelor, iar acum au lansat în România o gamă de lentile speciale. Lentilele Transitions® se adaptează în funcție de lumină și condiții meteorologice de la incolor la colorat, la interior şi în aer liber, pentru orice tip de lumină. De asemenea, sunt mai receptive la schimbarea condițiilor de lumină decât generațiile anterioare și protejează vederea de cel puțin 20% din lumina albastră dăunătoare din interior și peste 85% din aer liber. Și pentru că datorită acestor caracteristici sunt extrem de folositoare șoferilor, Essilor s-a parteneriat cu Academia Titi Aur pentru un workshop pe patru roți.

Academia Titi Aur

Cum e să conduci în orb?

După ce am aflat despre lentile, despre problemele ochilor pe care acestea le corectează, am plecat în grupuri mai mici sau mai mari „pe teren”, adică pe pistele perfecte ale Academiei Titi Aur.

Prima oprire a fost o pornire pe două roți. :) Cu un pilot experimentat la volanul unei mașini atent preparate, am călătorit vreme de câteva minute pe cele două roți din partea stângă a mașinii. Ei bine, dacă de data asta a fost ca experiența unui film de acțiune văzut într-o sală de cinema 4D, ceea ce a urmat a fost cât se poate de real.

Fiecare dintre noi am avut posibilitatea să vedem cum e să conduci în orb. :) Cu jaloanele pregătite pe traseu, am dat două ture pentru a ne familiariza cu mișcările, apoi simțul văzului îi era abolit șoferului, acesta urmând să se bazeze exclusiv pe indicațiile copilotului. Ia maxim dreapta, încet, acum trage de volan în stânga jumate de tură… Și tot așa, pe același traseu care mai devreme era floare la ureche. Însă acum, când trebuia să conduci în orb, parcă drumul era tare lung…

Așa ceva nu se va întâmpla niciodată în viața reală, într-un cadru necontrolat și nu a reprezentat un antrenament, ci mai curând o modalitate de conștientizare. A fost al naibii de greu să mă las complet condusă în condițiile în care eu aveam frâiele. Știu că sună paradoxal, dar și în viață de câte ori nu este așa?! Și tot în viața reală problemele de vedere sunt inevitabile. Dar sunt controlabile. 80% din tulburările vizuale pot fi prevenite sau vindecate, însă gradul de conștientizare a oamenilor este scăzut, iar accesul la ochelarii de calitate este, în continuare, limitat. Potrivit Organizației Mondiale A Sănătății, în fiecare an, 1,25 milioane de persoane sunt ucise în accidente rutiere și peste 50 de milioane sunt rănite grav. Având în vedere că numărul de vehicule programate se va dubla până în 2040, aceste cifre pot crește. În plus, majoritatea şoferilor nu îşi dau seama că este necesar să îşi protejeze ochii de lumina puternică atunci când este soare sau de strălucirile luminoase care apar brusc, atunci când conduc pe timp de noapte.

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site foloseste cookie-uri si continuarea sesiunii pe acest site implica acordul tau. Detalii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close