testate

DRIVE TEST CU NOUL SUV PEUGEOT 3008

O să încep contrajurnalistic, cu concluzia: cred că m-aș putea obișnui să conduc mașina asta! Așa am zis acum vreo săptămână, când m-am întors de la Târgu Mureș, dintr-un drive test cu noul SUV Peugeot 3008.

Dar să o luăm cu începutul. Adică cu plecarea în deplasarea asta grandioasă cu caravana de SUV-uri. Spun grandioasă pentru că am fost vreo 25 de mașini care pe traseul de offroad mergeau în caravană, uimind toți sătenii care probabil au vorbit apoi la cârciumă sau în fața porții multe zile despre ce au văzut, despre trenul de mașini la fel.

La drum cu SUV Peugeot 3008

Ne-am adunat mulți bloggeri și jurnaliști de auto dis de dimineață la un pișcot (bine, croissant și gogoașă) și o cafea ca să ne facem plinul înainte de drumul lung ce ne aștepta spre Târgu Mureș, destinația finală a road trip-ului nostru cu Peugeot 3008.

De la Sinaia am fost preluați de 100 tracks și am pornit pe diverse drumuri ca să testăm mașina. Ne-am plimbat prin locuri superbe, așa cum știam deja că există dincolo de șoselele naționale. După o astfel de tură, unde am văzut și primele urme de zăpadă de anul ăsta, am pornit spre Târgu Mureș, acolo unde camerele premiate de la hotelul Privo ne așteptau cu patul făcut, jacuzzi-ul pornit și câte un Peugeot 3008 în miniatură pe fiecare pernă.

O cină delicioasă cu wine paring (cum altfel la Privo?!) mai târziu, am reușit să mă afund în pernă și să mă odihnesc pentru următoarea tură pe drum.

Ziua a doua ne-a purtat roțile sper Viscri acolo unde, înainte de faimosul sat, pe o colină, un traseu abrupt și accidentat ne aștepta pentru a testa funcțiile offroad ale mașinii. Grip Control și Hill Assist au fost principalele chestii folosite care pentru mine, da, recunosc, sunt doar niște cuvinte. Dar dincolo de asta o să vă povestesc ce și cum am simțit, cum i s-a părut femeii din mine experiența condusului SUV-ului Peugeot 3008, iar pentru detaliile tehnice o să îi las pe colegii mai experți să se exprime.

Feeling-ul SUV Peugeot 3008

Întâi m-am suit în dreapta, cu Roxana Ciuhulescu la volan și am avut timp să descopăr tot felul de butonașe și touch-uri. Bordul e simpatic. Am observat încă de pe scaunul de alături cât de mic este volanul, iar apoi, când m-am așezat să conduc, l-am simțit și pe pielea mea. Sau pe pielea lui, ca era din piele… Scaunul este confortabil, volănașul e ciudat. E ciudat în raport cu ditamai mașina. Când mi-am poziționat toate cele ca să încep să conduc, am fost uimită de cât de mare e mașina. De afara nu pare așa de mare, dar din locul șoferului, tot orizontul meu era doar botul, de la extrema stângă, la cea dreaptă. Însă m-am obișnuit destul de repede cu gabaritul mașinii. Revenind la volan, deși are structura unuia de variantă sport, era extrem de moale, de ușor de manevrat, ceea ce mi-a plăcut mult. Bordul e digital și poți alege ce și cum să îți apară pe ecran, iar panoul de comandă este cu touch screen.

Ceea ce nu mi-a plăcut mie personal și asta poate că ține de obișnuința mea de condus, a fost că schimbătorul de viteză (noi am avut o mașină cu cutie manuală, dar exită și automată, evident) era poziționat prea sus. Și da, mi-am ridicat scaunul la o poziție convenabilă.

În prima zi, experiența de off-road am simțit-o doar din dreapta, pentru că atunci când am zis că facem schimbul, am iești direct pe șosea. Dar a doua zi, când am testat dealurile de lângă Viscri, am avut și eu ocazia să văd cum e. Și e bine. Mașina are ceva stabilitate. Cât despre funcția Hill Assist, pe care am activat-o la coborârea dealului, ideea e în felul următor: și acum apeși butonul și pui picioarele în podea, o scoți din viteză și ții doar de volan. Whaaaaat?! Cum adică să nu țin piciorul pe frână?! Tendința naturală când vezi că mașina o ia la vale, este să o controlezi. Dar nu, aici nu trebuia decât să ții direcția volanului. A fost ciudată senzația și în același timp, cool. Am zis că după faza asta trebuie să încerc și o mașină cu parcare din aia automată, ca să văd cum e. Deși na, școala făcută pe Dacie acum 100 de ani a creat niște reflexe în mine…

Acestea fiind spuse, cred că dacă aș avea nevoie să îmi iau un SUV, Peugeot 3008 ar fi o opțiune foarte pertinentă, mai ales că îl ajută și prețul care începe de pe la 18500 E. Deci da, aș putea să mă obișnuiesc repede să conduc mașina asta.

PS: Pentru cine e cu muzica, varianta de dotare cu boxe hi-fi Premium Focal, chiar face diferența. Despre restul dotărilor cool, cum ar fi scaunele cu masaj sau reglarea iluminatului ambiental sau a culorilor de pe ecran, și, evident, toate chestiile tehnice, găsiți aici.

2 Comments

  • femeiile si drive testul…totusi sa lasam pe cei in domeniu sa testeze aceasta masina, nu crezi?
    SOO LASA-TE!

    • Nu, nu cred! Si se pare ca nici compania Peugeot nu crede asta, avand in vedere cate femei am fost. In secolul 21 si femeile conduc si au nevoie de parerile altor femei, nu de niste descrieri sterile ale unor functii pe care nu le intelegem. Pentru noi conteaza aspecte pe care colegii mei, jurnalisti de auto, poate ca nu le iau in caulcul. Masinile sunt conduse si de ne-experti, fie ei femei sau barbati.

Leave a Comment

Arata-mi ca esti om si fa operatia: * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.